ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Tack alla ni underbara!

Publicerad 2014-12-31 16:47:18 i Allmänt,

Bara några timmar återstår av detta året, och vad passar då bättre än att tacka alla er underbara människor som finns runt mig, ni som gör allt möjligt, ni som gör så att jag orkar. Ni är många och ni är underbara! Ni gör att jag trots allt inte tappar tron på mänskligheten, trots att T ständigt visar mig baksidan. Nära vänner som jag visste skulle ställa upp, men även många ganska nya vänner som överraskat mig med att ständigt visa sitt stöd, om så bara genom ett sms eller att stå ut med att lyssna på min klagosång. Ni som sagt att jag bara kan höra av mig om jag behöver något. Fast jag aldrig använt mig av det erbjudandet värmer det enormt att veta att det finns där! Ni som orkar finnas kvar i mitt liv, trots att det innebär att ni också finns i utkanten av T´s liv. Tack för att ni orkar! Och tack till er som följer min blogg, och tack för alla kommentarer.
 
Och tack till min underbara fantastiska mamma! Som finns där i vått och torrt, som hjälper mig med allt från blöjbyten och dagishämtningar till att hålla mig sällskap. Och som helt oförtjänt ofta råkar ut för mina sönderstressade nerver, bristande tålamod och helt felriktade vredesutbrott. Är jag bara hälften så bra mamma som du så är jag nöjd.
 
2015 ska utan tvivel bli ett bättre år än 2014. Gott Nytt År!

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2015-01-01 00:53:31

Beundrar din styrka! Stå på dig, du är värd det bästa! Allt kan bli bättre. Kram

Postat av: Elin

Publicerad 2015-01-01 01:30:23

Gott nytt år! 2015 blir ett toppenår, jag bara vet det. Du är bra som både mamma o vän! Kramar i massor

Postat av: Helena

Publicerad 2015-01-01 18:28:55

Vilket år! Men tänk på hur jäkla stark du har varit! 2015 kommer bli toppen💝💝💝

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela