ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Små stunder av lycka

Publicerad 2014-06-21 08:06:12 i Allmänt,

Det här inlägget skriver jag från mobilen så förbered er på stavfel, grammatikfel och formateringsmissar! 
Mitt i allt elände kommer jag på mig själv att må riktigt bra ibland! Igår tog jag en promenad med mina älskade fyrfota vänner o yngsta dottern i en gammaldags skrinda. Jag gick och smålog o började vissla lite och då slog det mig; jag kände mig lycklig! Jag vet inte om det är mina underbara vänner, mina två fantastiska barn, den antidepressiva behandlingen eller friheten av att ha brutit sig loss. Det bidrar säkert att jag nu tagit steget o blockat hans nummer once and for all. Men ibland, mitt i allt kaos och all stress, så känner jag mig lycklig! Jag ska försöka bevara den känslan hela helgen...

Kommentarer

Postat av: "Det goda"

Publicerad 2014-06-21 20:46:45

Glöm inte bort att klappa dig på axeln för allt du gjort för dig själv och dina barn! Du har kommit så långt!! Du är sååå värd att känna dig lycklig och fri!!! Puss/ L 😉

Postat av: Sara

Publicerad 2014-06-21 21:46:21

Den känslan är du värd, håll fast vid den!! Kram

Postat av: Helena

Publicerad 2014-06-22 22:58:22

👍💗

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela