ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Så trööött efter en kväll med mail och telefon

Publicerad 2014-11-23 22:42:04 i Allmänt,

Ikväll har jag ringt in en ny polisanmälan om ofredande efter att han senaste dygnet mailade mig följande tider:
20:47
20:53
21:25
21:26
21:28
21:31
21:33
21:35
21:40
21:49
13:49
 
Jag vet ju att det kommer läggas ner, men det kändes ändå skönt som en markering inför mig själv om inte annat att anmäla det. Sen har jag mailat Råd och stöd och frågat om jag kan få en kopia på rapporten de skickade till socialen om att han inte klarade av sammarbetsamtal. Sen har jag skrivit ett långt mail till socialen angående deras utredning och bett dem förtydliga vissa saker och besvara mina frågor. Det var svårt att hålla en professionell ton i mailet och att undvika svordomar, men jag tror jag klarade det. Jag har även mailat hans kontakter på frivården, ni vet de där som "såg en positiv utveckling att han nu var mer ansvarstagande för sitt eget beteende". Eller jag vidarbefodrade ett mail han skickade till mig i slutet på oktober:
 

Du har tidigare skrivit att jag förstört ditt liv Betänk

Du förstörde så jag har inget jobb. Mycket frånvaro

Du ordnade så körkortet blev indraget

Du ordnade  skilsmässa

Du ordnade massa problem  och ljög i tingsrätten .

Tänk om du inte hade gjort valet . Idag hade vi haft det underbart Bara vi hade pratat med varandra.

Inga bråk osv

Så det är fortfarande mitt fel att han satte sig bakom ratten med 1.4 promille? Ansvarstagande, jovisst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela