ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Jag blir galen på hans projektioner!

Publicerad 2015-02-23 21:24:54 i Allmänt,

Idag har jag varit arg. Eller fullkomligt rasande snarare. T har hållit på med en av sina favoritstrategier; att göra mig förvirrad. Att skriva över sina handlingar/känslor på mig. Och att vägra ge mig svar på frågor. Tillsist vet jag knappt vad som är upp och vad som är ner längre. Kanske är det jag som har sammarbetsproblem? Kanske är det han som har rätt? Han själv är ju iaf 100% övertygad om att det är så...
 
Nu har det handlat om skolvalet för Stora. Eller fritids för att vara mer exakt. Jag gick in och fyllde i den skola han ville ha (och som jag vill ha eftersom alla Storas vänner kommer gå där). Val nr 2 var också självskrivet, men sen vart det svårare eftersom det inte fanns något självklart 3dje val. Men jag valde en skola som ligger nära mig och som har väldigt bra rykte, eftersom det står att man måste fylla i tre val.
 
Sen måste den andra vårdnadshavaren gå in och bekräfta valet. Självklart bekräftade han bara val 1 och 2. Men skitsamma, hon kommer ju säkert få ett av de två första valen. Så den stora diskussionen har gällt fritids. Skolans eget eller kyrkans. Jag valde kyrkans som förstahandsval eftersom jag hört att de är fler pedagoger per barn där. Men jag skrev genast ett mail till T att om han föredrog skolans kunde jag ändra ordningen på dem. Jag har fått ca 15 mail på temat fritids, men inte i ett enda står det "Jag tycker så här.." utan bara att jag inte kan sammarbeta, att jag "ställer till det med skolvalet" osv osv. Jag har svarat gång på gång, vi kan ändra rangordningen om du vill, men inte fått något svar på det.
 
Detta mail fick jag idag:
 
Du kom med förslag hösten 2014. Hela tiden har jag försökt få dig att samarbeta omkring detta förslag . Du vägrar hela tiden 
Jag säger som en av mina bästa och närmsta vänner. Varannan vecka inget snack inget tjafs. För att använda hans ord.
 
Har HAN försökt sammarbeta kring detta avtal?! Är det JAG som vägrar?! Jag vill inget hellre än få till ett skriftligt avtal, men så fort vi närmar oss ett förslag så tvärvänder han och är inte alls intresserad av att skriva på något. Jag borde bara ruska på axlarna och inte bry mig, men det är så svårt! Det mest irriterande är inte det faktum att han jävlas, utan att projicerar det på mig och påstår att det är jag som jävlas....

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2015-02-24 22:15:29

Du är en av mina förebilder. Du har hjälpt mig att ta första steget ur min relation genom att jag börjat gå i samtal. Tusen tack för dina ord och för att jag inte längre känner mig ensam. Tack för att du visar sån styrka. Jag kan inte beskriva min tacksamhet i ord.
Lycka till med allt.
Kram!

Svar: Tack snälla du! När jag startade den här bloggen tänkte jag att om jag så bara lyckas hjälpa en enda kvinna där ute har jag uppnått något stort! Vår situation är så krävande så vi behöver det stöd vi kan ge varann. Kämpa på!
ofredad.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela