ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Nyvunnen glädje!

Publicerad 2015-07-07 22:09:22 i Allmänt,

Efter en ganska tung period har humöret nu gjort ett jätteskutt uppåt! Jag märker direkt att jag mår bättre när jag får fokusera på ett eget projekt. Jag hade hittat ett sådant "projekt" inför sommaren, att återuppta min hunduppfödning. Jag spenderade en massa tid på att leta upp en passande hane, åka till veterinär och skaffa alla nödvändiga intyg med mera. Och sedan var det bara att vänta. Så för några veckor sen var det dags att få domen, hade parningen tagit, var tiken dräktig? Jag var nästan skakig i benen när jag gick in till veterinären med min tik för att göra UL. När jag gick ut därifrån var jag svag i benen av besvikelse. Hon var inte dräktig.
 
Alla som håller på med uppfödning vet att det är så det är, ibland vill inte naturen detsamma som vi uppfödare, och då är det alltid naturen som vinner. Så det borde varit en besvikelse. Men det var en knuff över kanten ner i den mörka ravinen jag tidvis befinner mig i. Det var som om T vann. Som om han skrattade mig i ansiktet och sa "Ha, du trodde du skulle få ägna dig helhjärtat åt något som ger dig glädje, något jag inte kunde lägga mig i och förstöra! Men icke!"
 
Förståndet vet ju att det här inte har någonting med T att göra, men som vanligt pratat inte känslor och förstånd samma språk.
 
Hade det blivit valpar skulle det tagit upp all min lediga tid i sommar, så nu när det inte blir valpar stod jag plötsligt med en massa ledig tid till mitt förfogande. Först var jag inte sugen på att göra något alls, men sakta vaknade funderingarna på att boka en resa. Och för att göra en lång historia kort, idag bokade jag en 1-veckas äventyrsresa till franska alperna. Det ska bli sååååå kul! Och jag har hittat ett nytt litet "projekt" att fokusera på. Det blev dyrt, men den skillnad det gjort för mitt humör gör att det är värt varenda öre, tredan innan jag ens åkt iväg! Jag känner mig energisk, glad, positiv och ja, förväntansfull!
 
Barnen är hos pappa nu, och på fredag är det dags för ett bvc-besök för Lilla. Eftersom jag fått kallelsen mailade jag den infon till T idag:
 
På fredag kl XX har Lilla ett besök på BVC, ni ska träffa Y.
 
Jag fick genast ett svar:
 
Jag vet det, jag är inte korkad som alla tror och vill...
 
Men inte ens Ts ständiga irrationella mail kunde grusa min nyvunna glädje!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela