ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Är poliser korkade?!

Publicerad 2015-03-05 21:23:27 i Allmänt,

Fick ett mail från T för några dagar sen där det bl.a. stod:
 
"Dessutom kör jag med alkolås i över 1 år till.
Jag kan meddela att det inte är så jäkla kul och praktiskt . Men bra dock , ingen kan någonsin anklaga mig för något. Man måste dessutom avlägga prover då o då.
Känns lika kul varje gång man blir stoppad för att blåsa. Poliser är överlag korkade . De vet inte ens att de måste kolla att ID stämmer på låset ."
 
Först reagerade jag inte så mycket på mailet, men när jag funderat på det blev jag riktigt upprörd. Inte över att han talade nedlåtande om poliser (han talar ju nedlåtande om alla som inte instämmer i allt han tycker) utan över att poliser inte vet vad de ska kontrollera med låset! Nu vet jag ju att hans lås stämmer, men andra kanske kan fuska... Därför vidarebefodrade jag helt enkelt hans mail till polisen och skrev att om det var sant som min exman skrev så kanske de behövde satsa på kompetensutveckling inom området alkolås?
 
Jag kan inte påstå att jag förväntade mig något svar, men det fick jag! Ett mail där en kommissarie ville ha mer uppgifter om min exmake, vilken bil han körde och vart han vanligtvis körde. Jag kunde inte låta bli att le lite när jag försåg honom med den informationen, även om jag lite grand kände mig som en skvallerbytta. Lite senare fick jag ett nytt mail från kommissarien som tackade för uppgifterna och skrev att han lämnat dem vidare till yttre befäl för kontroll. Ehhh, god dag yxskaft?! Jag tipsade dem inte om att T borde kontrolleras för att han har falskt alkolås (han har ju rätt alkolås) utan tipset gällde att de har bristande kunskap bland sina trafikpoliser! Att de borde sprida kunskap om hur de ska kontrollera en förare med alkolås! Och den första tanken som slog mig när jag läste kommissariens mail var ironiskt nog. "Kanske T för en gångs skull hade rätt. Kanske poliser ÄR korkade..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela