ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Jaaaa balkongmördaren fick sitt straff!!

Publicerad 2015-11-10 22:30:54 i Allmänt,

Kanske en konstig sak att jubla över, men det känns som en seger för alla utsatta kvinnor. Kvinnan han kastade ut från 6e våningen överlevde, men det var inte hans avsikt så i mina ögon är han en mördare. Hans mordoffer råkade bara ha en vansinnig tur och överleva...
 
För er som inte följt fallet. En kvinna misshandlas av sin sambo/pojkvän (minns inte vilket) så hennes blod stänker i flera olika rum i lägenheten, och smetar ner hans tröja. Han bär ut henne på balkongen och kastar henne över räcket. Enligt hans egen utsaga har hon själv kastat sig över balkongräcket. Det finns omfattande teknisk bevisning som stödjer hennes version och mannen döms till 9 års fängelse av tingsrätten. Han överklagar domen och blir frikänd (!!!!!) av hovrätten. Tack gode gud får fallet prövningstillstånd i högsta domstolen och de ändrar till en fällande dom och mannen får 14 års fängelse. Så lite lite hopp finns det för det svenska rättsväsendet. Men hur hovrätten tänkte fattar jag inte. Eller jo, det är ju precis det jag fattar. Det är det jag sett/hört så många gånger. Trots bevis, trots vittnen, trots en detaljerad trovärdig redogörelse lyssnas inte kvinnan på. Men i det här fallet, just den här gången, lyssnade HD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela