ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

En oväntad nyhet på nattklubben

Publicerad 2016-02-14 16:01:34 i Allmänt,

Igår var en händelserik dag. Jag fick sms från T där han frågade om jag kunde köpa nässprayoch lördagsgodis åt barnen eftersom de var sjuka så de kunde inte åka och handla själva. Det gjorde jag och åkte hem till dem och lämnade det. Vi fikade och tjejerna pratade i mun på varann av allt de ville berätta och visa för mig. Igen fick jag den där varma underbra känslan av att mina döttrar faktiskt har dte bra hos pappa. Så många kvinnor i min  sits har helvetet att vara tvugna att tvinga iväg sina barn till en pappa som utsätter barnen för våld, trots att barnet på alla sätt visar att det inte vill... Men i  Sverige är pappans rätt till sina barn större än barnens rätt till en trygg uppväxt.Så jag är så tacksam att jag slipper det problemet.  det är ä
 
- Det är ju så här det ska vara. Man ska vara 2, sa T när vi alla 4 satte oss och lekte med lego.
- Du får väl  hitta någon ny då, sa jag för att styra bort samtalet från det jag visste att han syftade på.
 
Allt kändes så normalt! Och harmoniskt! Inte så att jag för en endaste sekund skulle fundera över att gå tillbaka men det är ändå skönt. Det känns som om jag varit i en värld som varit vänd uppoch ner och nu plötsligt är den rättvänd igen. Eller var. För några timmar iaf.
 
Strax efter att jag kommit hem fick jag följande sms:
 
Kul att du kom. Du sa vid nått tillfälle att jag skulle skaffa nån ny. Inte så lätt när man mistat någon så fin som du som stämmer in på allt. Lever hellre ensam på minnena. Du är den jag velat ha.
 
Suck. Och åter suck. Skulle jag svara att det aldrig nånsin kommer bli vi igen? Men det har jag ju gjort så många gånger förr. Och terapeutens svar skulle varit tydligt. Ignorera. Så jag gjorde just så.
 
Sen hade jag en supertrevlig kväll med vänner, vi drack vin och spelade ett spel. Sen gick några av oss ut och dansade. Och där sprang jag på huvudtränaren för Storas fotbollslag, som jag varit hjälptränare i. Ingen av oss var särskillt nyktra, och efter att glatt ha kramats som gamla vänner sa han något i stil med.
 
- Vad är det med ditt ex? Han verkar inte riktigt klok. Han fullständigt mailbombade mig i somras om att jag måste sparka dig, att du är olämplig med barn och en dålig förebild. Och vi pratar inte ett mail. Utan MÅNGA...
 
Att han fortfarande kan göra det (T alltså)! Han kan fortfarande förvåna mig med sina dumma påhitt. Att gå och snacka skit om mig bakom min rygg med nya bekantskaper, fy så lågt! Det har gått 16 timmar sen jag fick veta det och jag är fortfarande rosenrasande! POch sdan total kontrast mot lugnet i hans hus tidigare samma dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela