ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Otäckt tyst...

Publicerad 2016-01-07 22:04:31 i Allmänt,

Efter ett bråk som sträckte sig från tisdag kväll till onsdag eftermiddag, så har det sedan varit obehagligt tyst. Bråket i sig återkommer jag till i nästa inlägg. Jag hade väntat mig en översvämning av hatmail i min inbox, men inte ett ord sedan igår eftermiddag. Varför inte? Vad gör han nu? Slipar på en stämning om enskild vårdnad igen? Han är ju definitivt galen nog för det. Och med tanke på historien känner jag viss oro för min bil...

Kommentarer

Postat av: Carola

Publicerad 2016-01-09 02:27:25

Känner igen det där att man aldrig kan vara lugn och njuta när de håller sig lugna, då funderar man istället på vad de pysslar med. Man vet ju att nånting i såklart Lugnet före stormen liksom.

Svar: Exakt, Lugnet håller aldrig, tyvärr...
ofredad.blogg.se

Postat av: Nelli

Publicerad 2016-01-09 17:51:34

Lugnet före stormen är alltid värst. Och det handlar inte om att man tro/misstänker/anar att en storm är i antågande - man VET, av erfarenhet..

Svar: Precis! Och så känner man sig som världens pessimist fast man bara är realist!
ofredad.blogg.se

Postat av: Amanda

Publicerad 2016-02-03 18:03:44

Hur har det gått?
Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela