ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Så var hans nummer blockade igen.

Publicerad 2016-11-20 20:27:44 i Allmänt,

När jag var i Frankrike och åkte skidor i januari var jag tvungen att ta bort blocken på Ts telefonnummer, eftersom jag behövde kontakta honom och jag inte hade någon internetuppkoppling. När jag kom hem igen ville jag lägga in spärren igen, men jag vågade inte riktigt. Jag behövde ha en ursäkt för att det skulle kännas ok att lägga in den. Varför det?! Om jag vill blocka hans nummer är det väl bara att göra det? Men nej, jag kände att jag måset vänta tills han gått över gränsen igen. Och ärligt talat trodde jag inte det skulle det dröja så länge. Han har varit på gränsen (och egentligen över gränsen också) flera gånger, man jag har valt att hellre fria än fälla. Inte av barmhärtighet utan av feghet. Men i fredags fick jag nog.
 
Bråket om remissen för Storas operation har fortsatt. T smsade att han fått tid på Stadens sjukhus 19 december. Jag blir så trött! Bara för att han ringt dit och skrikit lite har ett års kötid plötsligt blivit en månad! Är det ett sådant samhälle vi vill ha, den som skriker högst får mest, eller i detta fall först? Nåja, jag vill ju också att hon ska få sin operation så just den här gången kommer jag inte protestera.Även om jag tycker det är fundamentalt fel egentligen.
 
Men T smsade att Stora fått tid för operation 19 dec. Till mig sade sjukhuset att hon först skulle kallas till ett bedömningsbesök, med bara samtal. Därför smsade jag tillbaka och frågade om det verkligen var operationstid eller bara bedömning. Jag fick en översvämning av svar:
 
20.05
Stadens sjukhus, har du ens pratat med dem? :D
 
20:10
Ska du börja ifrågasätta vad Stora ska göra på stadens sjukhus? Då behöver du inte vara med alls
 
Jag svarade att jag bara ville veta om tiden den 19 verkligen var operation eller bara samtal och att jo jag hade pratat med stadens sjukhus 3 gånger.
 
21:10
Oj har du pratat med stadens sjukhus 3 gånger ändå försökte du flytta det till Grannstaden
 
21:13
Jag pratar inte mer med dig om detta då du ställt till det från början. Jag har fixat ditt misstag och fått tid efter bråk med vårdgarantin. De insåg säkert också att de gjort fel ihop med dig. Det är säkert ett samtal bara. Vad vet jag. Rätt vård är på gång nu alla fall med rätt läkare rätt avdelning.
 
21:15
Tog tid och energi att ordna upp efter dig och ditt försök att spela duktig.
 
2143
Datum gäller, kan du inte är det upp till dig, jag kommer vara där för Stora. Konstigt att du ringt stadens sjukhus 3 gånger utan resultat :D
 
21:57
E, du ska vara tyacksam att Stora får bästa vård i vår stad, du ska inte komma med dumma kommmentarer nu i detta läget. E, du försökte dig på ett äventyr i Grannstaden av någon anledning. Nu har jag ordnat upp ditt lilla misstag/äventyr.
 
Där fick jag nog och lade in hans nummer i A-firewall igen. Då får han ett sms att han nummer är spärrat av mottagaren och att meddelandet inte kan levereras, och jag får en ikon på skärmen att ett sms blivit avvisat. En annan ikon uppträder om numret försöker ringa.
 
22:05 dök den första ikonen för spärrat sms upp, direkt efter ikonen för spärrat samta.
De följande 2 dygnen har ikonerna dykt upp ca 10 gr. Eftersom det bara är hans nummer som är spärrade är det ingen utmaning att gissa vem som försöker med en dåres envishet. Så skönt att slippa hans sms igen, synd bara att vi inte kommit längre än så på 3 år...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela