ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Vad tydligt saker kan bli från någon annans perspektiv

Publicerad 2016-11-18 19:46:51 i Allmänt,

Tack gode gud för vänner, vad skulle man ta sig till utan dem?! Pratade med en vän i telefon igår, som vanligt hade det gått aldeles för länge sen vi hörts senast. Hon fick en uppdatering om läget, och eftersom hon deltog i den själsliga resa jag gjorde 2006 kunde jag inte låta bli att beklaga mig lite:
- Jag trodde jag var klar med det där!
- Du blir nog aldrig klar, svarade vännen lungt. Så klokt och så självklart, men ändå hade jag missat det. Vidare diskuterade vi mina destruktiva beteendemönster, och hur frustrerad jag känner mig nu när jag försöker bryta dessa. Att jag tycker att det inte borde vara så svårt, men det ÄR svårt.
- Men det är klart det är svårt. Det har ju varit din snuttefilt under många år, svarade min vän.
 
Jag är lyckligt lottad som har en så klok vän som kan hjälpa mig att se verkligheten lite klarare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela