ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Ett mail från hans skruvade verklighet

Publicerad 2015-10-07 22:13:08 i Allmänt,

När jag kom hem från min underbara helg i söndags så väntade 8 mail från T på mig. En ganska normal helg med andra ord. Fast han brukar vara lite mindre frekvent i sitt mailande när han har barnen. Det mail jag slumpmässigt valde löd:
 
Du är  säkert ute och roar dig med H. 
Stora har skvallrat ,kul för dig 
 Min  kurator undrar om du har en kris. 
 Vem är den där H ?
Stora blev jätterädd  ikväll igen.   Tänd utebelysning sa hon på baksidan. .
 Hon tror att S ska komma .
Jag ber å barnens bästa sluta träffa nån ny 
Du är väl inne på 5 ?
Jag har en text fil som berättar om Dina alla ligg.  .Sen finns det bilder med dig o ett av dina ex etc 😂
 Så E,
 Vad vill du?
 Lappa ihop  äktenskapet?
 
Ska jag skratta eller gråta?! Det innehåller så mycket sakfel och lögner att det blir löjligt. Jag har dejtat 2 killar efter skilsmässan, förra hösten S och nu i somras H. De andra tre har jag ingen aning om vem det är, synd, hade jag känt till dem hade jag kanske kunnat bygga på något där, eftersom relationen med H tagit slut. Och vaddå "Stora har skvallrat"?! JAG berättade ju om H i ett mail just för att han inte skulle få höra det från barnen. Och jasså minsann hans kurator tror att jag har en kris. Det är lustigt hur alla hans kontakter, psykologer, läkare, frivårdkontakter alltid tycker att allt är mitt fel (läs "Han ljuger"). Och håller han på och jagar upp barnen och skrämmer dem om S? För de själva var då inte rädda för S, tvärtom, trots att de inte ens talade samma språk tog de genast in honom i sin inre sfär. Och jasså, finns det en fil som berättar om alla mina ligg? Eftersom jag inte skrivit någon sådan måste det vara en spågumma som läst i stjärnorna vem jag varit med... Och jaha, bilder på mig och min pojkvän för 17 år sedan. Och så avsluta mailet med att vi ska lappa ihop äktenskapet?!!! Hur kan ens han i sin förvirrade verklighet tro att det finns någon som helst chans att jag skulle återvända? Att han skulle kunna hota sig till att vi ska "lappa ihop äktenskapet"? Fast det är klart, i bra många år fungerade det utmärkt att få mig dit han ville genom hot, både förtäckta och direkta hot. Så varför ändra ett vinnande koncept?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-08 13:18:34

Ja, hur ska du ha det? Han verkar ju verkligen längta ihjäl sig efter dig. Någon att tillbringa de ensamma höstkvällarna med. Nu verkar han ju förstås redan göra det, i sin egen fantasi... Du får väl svara honom att du nu, tack vare hans insiktsfulla brev, förstår att du bara kan vara fri i en relation med honom. Fri från han e-post (han kommer skrika det i ditt öra i stället), fri från oro (du kommer vara skräckslagen i stället), fri från bekymmer med barnen (du kommer ha känna fruktan i stället) och helt fri från ett eget liv. Hahahaha, han borde läsa det han skriver. Hahahahaaaaa urk.

Svar: Ja, hur kan ens HAN tro att det finns ens minsta lilla möjlighet att jag skulle återvända när jag äntligen brutit mig fri?! Helt omöjligt att förstå... Är det något jag ångrar är det att jag stannade alldeles för länge!
ofredad.blogg.se

Postat av: Anneli

Publicerad 2015-10-08 19:26:27

Jag ser det som ett sundhetstecken att jag efter 10 år fortfarande inte förstår mig på hans galenskap och skruvade verklighetsuppfattning

Svar: Precis så sa en vän till mig också, så det försöker jag tänka på när jag sliter mitt hår av frustration av hans irrationella beteende.
ofredad.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela