ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Jag drömde alla misshandlade kvinnors dröm....

Publicerad 2015-10-04 20:36:35 i Allmänt,

Jag har haft en helt underbar helg! Jag har varit på paddlingsläger i Hälsingland. Men lite konstigt var det att äta lunch i Ljusdal där jag varit med T så många gånger. Sista gången vi var där blev det ett himla bråk för att jag försökte hindra honom att gå på systemet. Men förutom det har jag bara bra minnen därifrån, helt vanliga trevliga familjeutflykter, soliga, härliga sommardagar. Och då kom den där känslan igen som varit så frånvarande sedan kraschen, nämligen saknaden av honom. Jag slog snabbt undan de tankarna och ägnade mig helhjärtat åt det jag var där för nu, att paddla- Men tydligen bet sig ändå känslan fast, för ca 12 timmar senare, när jag låg i min säng på ett helt nytt vandrarhem och sov, då trädde han in i mina drömmar.
 
Vi var på picknick, och lika tydligt som jag kunde se skiftningarna när han tappade kontrollen i raseri, kunde jag nu se skiftningen åt andra hållet. Som i ett trollslag var han den han var när han förförde mig. Charmig, glad, kärleksfull, uppmärksam. Och i drömmen blev jag jättearg på honom.
Det är för sent nu! Varför har du inte ändrat tillbaka dig tidigare om du kunde?!
- Jag har försökt, men det är först nu allt fallit på plats. Snälla ge mig en chans!
- Nej, det är för sent!! skrek/ grät jag men kunde känna hur jag började vekna, de där varma kärlekskänslorna från början av vårt förhållande vaknade till liv igen. Då vaknade jag alldeles kallsvettig.
 
Och som vanligt när man drömt något som man blivit djupt berörd av dröjde sig känslan kvar in på dagen. Och alla ni andra som också är i/har lämnat en destruktiv relation förstår nog hur bitterljuv denna dröm var, på ett sätt man inte kan förstå om man inte själv varit där. För jag tror att ALLA kvinnor i destruktiva relationer går igenom den fasen (önska att han kommer tillbaka som han var i början) och det är en lång slitsam process att tvingas ge upp det hoppet och inse att det är just en overklig dröm som aldrig kommer inträffa...Och så att drömma att det blir precis så som man önskat men gett upp hoppet om, och så vakna och kastas tillbaka den barska verkligheten av att så var det inte alls.
 
Men om man ska se något positivt med drömmen så var det att jag fick utlopp för mina känslor, jag fick skälla ut T precis så som jag skulle vilja göra... Men annars en underbar helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela