ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Numera skild

Publicerad 2014-04-27 21:38:04 i Allmänt,

Brevet kom i tisdags! Jag är numera en skild kvinna, underbart! Eller underbart var kanske fel ord, men med tanke på omständigheterna är det skönt. Kanske är det därför jag fått så många jobbiga sms. Vi har haft en överenskommelse att han har barnen varannan tisdag-söndag. Idag skickade han sms och skrev "Jag hämtar dem imorgon på dagis". Som om han själv kan sitta och bestämma det! Utan att prata med vare sig mig, socialen eller barnen! Och sen skriver han att jag har sammarbetsproblem, och att han tänker ta upp det med socialen! Grrrr jag blir så arg, fast jag vet att det bästa vore att inte bry sig...
 
Jag har gått med i en sluten grupp på facebook för kvinnor i min sits. Där svarade jag på ett inlägg att jag tyckte att alla som inte hade gemensamma barn med sin förtryckare borde bryta all kontakt, men det kunde ju tyvärr inte vi göra som har barn ihop.
 
Pling i mobilen: Jasså, du vill bryta all kontakt med mig?!
 
Jag fick panik och skrev ett inlägg i gruppen och frågade om den inte var sluten? Och i såfall, hur kunde mitt ex läsa vad jag skrev? Jag skrev också att jag undrade om han installerat någon ny spionapp på min mobil. En vänlig själ svarade att gruppeb visst var sluten, men kanske hade han en fejkad profil.
 
Pling igen: Nej det finns ingen app och jag har ingen fejkad profil.
 
Det började kännas riktigt obehagligt. Jag fick tips om att kolla medlemslistan om det var någon jag kände igen, och jasså minsann, Hans mamma var medlem. Det tog inte lång stund att få reda på att få mina misstankar bekräftade, hon hade inte gått med där. Han hade kapat hennes konto! Ibland blir jag så trött...

Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2014-04-28 15:35:25

Hej,

Skulle du kunna maila mig vad det är för grupp?

Massa grattis till dig!!!!!! Fira nu!

Svar: Sök på misshandlade kvinnor så får du upp den. Kram!
ofredad.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela