ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Så mycket som hänt!

Publicerad 2023-10-23 15:17:53 i Allmänt,

Jag önskar att jag haft tid och ork att skriva för det har hänt så sjukt mycket. Det finns flera anledningar att jag inye bloggat, ett av dem är att jag lagt min sktivarenergi på min bok. Efter vad som känns som 1000 redigeringsvändor så ska den nu snart skickas till tryckeri. Den handlar enbart om covidtiden, men jag har en dröm om att skriva en bok om vägen in i och ut ett destruktivt förhållande. Men vi får se om jag får till det.
 
Jag har precis sett serien Gasligjt på SVT, sååå mycket igenkänning! Allt från helt skeva sexsituationer till att bli utelåst och försöka verka som om allt är normalt när någon passerar...
 
Nu måste jag återgå till att ta hand om febrig 1-åring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela