ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Är jag en stalkermagnet?!

Publicerad 2015-04-19 20:17:14 i Allmänt,

I lördagskväll fick jag meddelande via Facebook från någon jag inte kände igen (man, ca 55 gissar jag):
 
Jag saknar dig, dina tjejer och hundarna!
 
Jag bestämde mig för att fråga rakt ut om jag borde veta vem han var. Uppenbarligen visste han ju en hel del om mig. Eller hade han bara sett mina bilder på fb och lagt ihop ett och annat? Jag behövde inte undra länge. Nästa meddelande löd:
 
Vet inte. Vi är grannar på parkeringen och vi har köksfönster mittemot varann. FB föreslog dig som vän, så jag bestämde mig för att fråga, men det var kanske dumt?
 
Så himla konstigt! Mittemot mig bor en familj, en man med fru och två barn i tonåren! Visst har vi lite insikt till varandra, och i ärlighetens namn har jag nog någon gång kastat en avundsjuk blick in på deras mysiga middagar med det som ser ut att vara den svenska kärnfamiljen. Men det var innan jag visste att mannen skickar meddelande till sina kvinnliga grannar via Facebook...Jag kanske överreagerar men jag tycker inte det är ok! Jag har inte och kommer inte svara på meddelandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela