ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Att man aldrig lär sig!

Publicerad 2017-02-05 16:41:00 i Allmänt,

Efter allt han ställt till med, T, så krävs det bara att han beter sig normalt i några timmar så börjar jag hoppas på att det ska kunna finnas något vettigt mellan oss, att han ska kunna sammarbeta som en vuxen ansvarstagande individ. Hur kan man vara så naiv?! Samtidogt som en del av mig tycker att det är fint att jag är så beredd att förlåta och gå vidare. Men i just detta specifika fall ska jag nog ge upp för all framtid...
 
Stora sa att hon ville ha lillasyster hos sig, så vi bestämde att båda skulle sova hos mig, men T lovade hjälpa mig att hämta Lilla på dagis och lämna till mig eftersom Stora var ordinerad sängläge hela helgen och jag inte kan lämna henne ens en minut utifall att det skulle uppstå en blödning just då. När T kom med Lilla några timmar efter att vi kommit hem var jag på vippen att bjuda in honom, driven av en känsla av glädje och lättnad att vi tagit oss igenom denna dags prövning tillsammans. Men jag bet mig i tungan och lät bli. Han åkte hem, och Stora sov lungt hela natten, tätt brevid mig.
 
Vid tretiden idag fick jag sms från hans jobbmobil där han frågade hur Stora mådde. Jag svarade med en gång (eftersom jag tänkte att han nog skulle bli nervös och inbilla sig det värsta om jag inte svarade):
 
Efter omständigheterna bra! Medicinen funkar bra så hon har inte så farligt ont, just nu ligger hon och vilar. Lilla har fått världens hosta...
 
So far so good. Sen loggade jag in på min mail vid fyratiden. Och höll på att drunkna i en flodvåg av mail från T. Ett urval nedan:
 
Nr 1: 

nr 10

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela