ofredad.blogg.se

Jag är ett skolboksexempel av ett barn uppvuxet i en dysfunktionell familj präglad av alkoholmissbruk. Trots att mitt enda mål i livet var att inte gifta mig med en man som påminde om min pappa, var det precis vad jag gjorde. Psykisk misshandel, hot och utpressning blandades med gömda spritflaskor, rattfylleri och lögner i mitt eget äktenskap. Hösten 2013, efter att min make sagt att han skulle döda mig, bestämde jag mig slutligen för att lämna honom. Jag trodde att skilsmässan var min nyckel till frihet, men jag har insett att kampen är betydligt längre än så…

Glädjen finns också!

Publicerad 2017-02-17 19:09:17 i Allmänt,

Jag har kommit på att min blogg ger en ganska snedvriden bild av mitt liv. Det finns ju mycket som är bra okså, allt handlar inte om galna exmän eller alkoholiserade fäder. Det finns mycket små glädjeämnen också. men eftersom de inte ger samma behov att skriva av sig, och eftersom Ts alla upptåg eller mina nya insikter om hur min bakgrund påverkar mitt liv idag känns mer akut så blir det de sakerna som får fokus i min blogg. Och detta blev så uppenbart när jag sprang på en bekant i förra veckan (en som känner till min blogg). Hon frågade medlidande hur det var och jag svarade spontant jätteglatt:
- Det är jättebra! Jag ska börja på nytt jobb i mitten på mars!
Det var trevligt att träffa hen, och när jag gick hem var jag på strålande humör. Och då slog det mig, att den sidan kommer aldrig fram på min blogg! Men den sidan finns den med! Och tur är väl det, hur skulle man annars orka? Så därför har jag bestämt att detta inlägg ska bli allt igenom positivt! För det finns mycket att glädjas åt... Nu försöker jag inte göra något hellylle-facebook-status av mitt liv, men solstrålarna finns där också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela